Περιβαλλοντικά Προγράμματα

Το σχολείο μας ενδιαφέρεται και βοηθά στην προστασία του περιβάλλοντος συμμετέχοντας σε διάφορα προγράμματα ανακύκλωσης και στο πρόγραμμα "Τηγανοκίνηση". 

Τηγανοκίνηση

"Η Τηγανοκίνηση είναι ένα εκπαιδευτικό, περιβαλλοντικό πρόγραμμα συλλογής χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε περισσότερες από 200 εκπαιδευτικές μονάδες σε όλη την Κύπρο. Μέσω του Προγράμματος μετατρέπουμε το απόβλητο αυτό σε βιοντίζελ και δίνουμε πόρους για δράσεις περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και στήριξη περιβαλλοντικών υποδομών για τα σχολεία και τους μαθητές μας σε όλη την Κύπρο! Ταυτόχρονα προωθούμε πράσινες θέσεις εργασίας, εργοδοτώντας νέους, άνεργους επιστήμονες!"

Εδώ μπορείτε να βρείτε το σχετικό ενημερωτικό φυλλάδιο για γονείς.

tiganokinisi

Πρόγραμμα Erasmus

Το Α΄ Δημοτικό Σχολείο Ιδαλίου συμμετέχει από τη φετινή σχολική χρονιά στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+.
Το πρόγραμμα έχει τίτλο:
«Mathematics for the Millions (M4TM): Mathematics for my world»
«Μαθηματικά για το εκατομμύριο: Μαθηματικά για τον κόσμο μου».
m4tm logo

Εντάσσεται στα πλαίσια του έργου ΚΑ2-Συνεργασία για την καινοτομία και ανταλλαγή ορθών πρακτικών, Στρατηγικές συνεργασίες για τη σχολική εκπαίδευση, Ανάπτυξη της καινοτομίας. Ο διαχειριστής του έργου είναι το British Council του Ηνωμένου Βασιλείου και ο συντονιστής του το Ermington Primary School που βρίσκεται επίσης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

  Το έργο εμπνέεται από το ομότιτλο βιβλίο του Lancelot Hogben (1936) που ενέπνευσε δεκαετίες ανθρώπων στη ζωή και τον κόσμο των Μαθηματικών, καθιστώντας τα ένα προσιτό θέμα τόσο για χρηστικούς σκοπούς όσο και για την ελίτ ως ακαδημαϊκό μάθημα.

Το «Μαθηματικά για το εκατομμύριο» είναι φιλόδοξο ως προς το πεδίο εφαρμογής του, αφού αποβλέπει ότι το ένα εκατομμύριο αποτελεί τον ρεαλιστικό αριθμό μαθητών που μπορούν να επωφεληθούν από τα αποτελέσματα του έργου στα έξι διαφορετικά κράτη που θα συμμετάσχουν. Τα «Μαθηματικά για τον κόσμο μου» εκφράζουν την αξία του νοήματος των μαθηματικών για τους μαθητές, ώστε τα Μαθηματικά να είναι σκόπιμα και προσβάσιμα σε όλους.

   Στόχος του έργου είναι να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών, διασφαλίζοντας ότι τα Μαθηματικά είναι συναφή με την καθημερινή ζωή.

Δεύτερος στόχος είναι να δημιουργήσει και να παρέχει δειγματικά υλικά για να ενισχύσει τους εκπαιδευτικούς στο διδακτικό τους έργο και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες και την τεχνογνωσία που είναι άμεσα διαθέσιμες στο σχολείο, στην κοινότητα και στους γονείς.

Τρίτος στόχος είναι να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες καλές πρακτικές στα σχολεία που συμμετέχουν και να στηρίξουμε την αυτοπεποίθηση και τις ικανότητες των εκπαιδευτικών στο θέμα, συνδέοντας τη διαθεματική εφαρμογή των Μαθηματικών.

   Η επιστημονική στόχευση του έργου είναι ως εξής:

  • Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή αποτελεσματικών προσεγγίσεων επικοινωνίας,
  • Η ανάπτυξη αυθεντικής γονικής συμμετοχής,
  • Η εφαρμογή παιδαγωγικών αποτελεσμάτων μέσω μιας σειράς επιμορφωτικών σεμιναρίων για τους εκπαιδευτικούς,
  • Η εφαρμογή μη τυπικών εκπαιδευτικών συνδέσεων για την προώθηση της εφαρμογής της μαθηματικής γνώσης στην πραγματική ζωή,
  • Ο σχεδιασμός της αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης των δασκάλων στα Μαθηματικά,
  • Η δημιουργία Καρτέλων Εργασίας με βάση ερευνητικά δεδομένα του προγράμματος και
  • Η συγγραφή της Τελικής Έκθεσης με τα συμπεράσματα του προγράμματος.

Το Πρόγραμμα είναι τριετές (2017-2020) και σε αυτό συμμετέχουν δέκα εταίροι από έξι χώρες:

  • Ermington Primary School, Devon UK (Σχολείο-Συντονιστής)
  • St. Andrew's CofE Aided Primary School, Devon UK
  • University of St. Mark and St. John, Plymouth, UK
  • Fortunaskolen, Esjberg, Denmark
  • Α΄ Δημοτικό Σχολείο Ιδαλίου, Κύπρος
  • Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης, (ΚΕΕΑ-ΠΙ-ΥΠΠ) Κύπρος
  • Alytaus sv. Benedikto gimnazija, Alytus, Lithuania
  • PI "Projektu manija", Alytus, Lithuania
  • Szent II. János Pál Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium, Budapest, Hungary
  • CEIP Maestro José Rodríguez Aniceto, Seville, Spain

Επίσκεψη των εταίρων μας του προγράμματος Erasmus , Οκτώβριος 2018